Forum www.steamlondon.fora.pl Strona Główna www.steamlondon.fora.pl
SteamLondon
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Kim można grać w SteamLondon?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.steamlondon.fora.pl Strona Główna -> Na początek!
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
David Frost




Dołączył: 14 Kwi 2009
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Londyn

PostWysłany: Pon 1:21, 12 Paź 2009    Temat postu: Kim można grać w SteamLondon?

Kim można grać w SteamLondon?

Londyn roku 1889 to stolica świata. Serce Imperium Brytyjskiego, siedziba uczelni, do której należy najwięcej ważnych patentów na świecie, czy wreszcie – to tutaj znajduje się największy Port Sterowcowy na świecie!
Łatwo można więc zgadnąć, że w takiej wielomilionowej metropolii znaleźć można przekrój ludności całego świata, zwłaszcza, że zjeżdżają się tutaj ludzie z najróżniejszych zakątków globu, by zobaczyć niezwykłości Londynu, czy poszukać pracy, albo zaciągnąć się do armii imperialnej.
Jednak, na początek pewna uwaga. Zakładamy, że postaci, w które gracze wcielają się w grze SteamLondon, to Bohaterowie.
Co do dokładnie znaczy? Mówiąc: Bohaterowie nie mamy koniecznie na myśli ich epickości, czy niezwykłych zdolności, ale – mówimy o nastawieniu do świata i innych ludzi. Bohater postępuje słusznie. Nawet, jeśli ma swoje wady, słabości, czy nałogi, czasem zbacza z wyznaczonego sobie kursu, to jednak – jest właśnie Bohaterem, kimś, kto raczej pomoże uwięzionej w zamku księżniczce, niż wyda ją na pastwę złych demonów. Bohater raczej przeciwstawi się szalonemu naukowcowi, niż zbrata z nim dla zysku. Gdy mówimy Bohater, mamy na myśli Muszkieterów, Indianę Jonesa, czy Jacka Sparrowa… choć ten ostatni to może nie był najlepszy przykład, Han Solo, powiedzmy.

Awanturnicy
Awanturnikami określa się wszystkich tych Bohaterów, którzy przedkładają akcję, nad książki i laboratoria. Awanturnicy zwiedzają świat, chodzą po zapomnianych świątyniach w poszukiwaniu artefaktów i udają się na skraj świata, by tam znaleźć komponent, do nowej, niezwykłej maszyny szalonego naukowca z KANu. To najczęściej ludzie czynu, którzy najpierw działają, potem myślą.
Chcąc się przebrać za awanturnika, wyobraź sobie, jakie ubrania musiałby mieć ktoś, kto dużo podróżuje po świecie, zarabia narażając życie. To pewnie wytrzymałe tkaniny, może skóra, jakaś broń przy boku – najlepiej rewolwer i nóż. Może mapa, albo jakiś kompas?
Tworząc Awanturnika pamiętaj, że mają oni sporo przydatnych umiejętności, potrafią strzelać, bić się, niektórzy pilotują. Ale muszą też mieć kontakty w Ołowianym Zeppelinie, przydają się też kontakty ze Scotland Yardem, lub Żandarmerią. Nie do przecenienia jest Reputacja


Łowcy Potworów
To dość niewielka grupa awanturników, która zajmuje się chronieniem ludności Londynu przed czymś, czego istnienia czasem nawet nie podejrzewają. Strzygi, trupojady, topielce, szalone wiedźmy, wilkołaki, chodzące szkielety, vermiliońskie straszydła i wszelkie inne okropności, które wyłażą nocami na ulice Londynu, czy polują w pobliskich lasach, one wszystkie kończą żywot z rąk Łowców Potworów. Czasem działają oni dla KANu, czasem dla jakichś tajnych organizacji, czy stowarzyszeń, czasem z innych jeszcze pobódek.
Chcąc się przebrać za Łowcę Potworów pamiętaj, że rewolwer to czasem trochę za mało. Łowcy mają na sobie zwykle solidne, grube ubranie, które może ochronić ich przed pazurami potwora. Mają też przy sobie często wisiorki, paciorki i amulety dziwnego przeznaczenia, czasem broń białą.
Łowcy Potworów polegają na umiejętnościach, podobnie, jak większość awanturników. Część z nich ma jakąś podstawową wiedzę magiczną. Mają kontakty z KANem, czasem również z siłami porządkowymi.


Łowcy Burz
Trudno powiedzieć o nich, że są awanturnikami, raczej przypominają połączenie rybaków i górników. Z tym, że bardziej szalonych. Tylko oni wlatują w sam środek burzy, by wydrzeć z jej serca cenne pioruny, zabeczkwać je i sprowadzić na ziemię. To dobrze płatny, ale bardzo niebezpieczny zawód. Burza nie wybacza. Wśród Łowców znaleźć można najbardziej niezwykłych, najodważniejszych, ale też, najbardziej szalonych pilotów. Latają na niezwykłych, wytrzymałych sterowcach i nie boją się prawie niczego.
Chcąc ubrać się jako Łowca Burz, zastanów się, jakbyś się ubrał, gdybyś miał wyjść na pokład sterowca, gdzieś wysoko nad ziemią, w samo serce burzy. Jest zimno, wiatr urywa głowę, wokół pioruny i więcej deszczu, niż kiedykolwiek widziały ulice Londynu.
Łowcy Burz należą do najbardziej Majętnych pośród Awanturników, szczególnie właściciele sterowców i ich kapitanowie. Umiejętności pilotażu i nawigacji są nie do przecenienia.


Naukowcy
To dzięki naukowcom świat idzie do przodu, to dzięki ich niezwykłym, rewolucyjnym pomysłom ludzie wzbili się w powietrze, teraz marzą o podróży w kosmos. Dzięki nim ludzkość ma szansę na opanowanie eteru. Pod pojeciem naukowców rozumiemy tutaj zarówno Inżynierów Parowych, jak i Gentlemanów w Cylindrach, ale również – światłych ludzi nauki zajmujących się innymi, mniej obecnie modnymi dziedzinami.
Naukowcy A.D. 1889 zwracają szczególną uwagę na schludny strój, choć niewielu z nich stać na to, by się naprawdę dobrze ubrać. Warto jednak mieć na sobie coś eleganckiego, by wypaść wiarygodnie przed władzami uczelni, lub ewentualnymi sponsorami badań.
Naukowcy to ludzie często szlachetnie urodzeni, wywodzący się z dobrych domów - choć nie zawsze. Część z nich zarobiła ogromne pieniądze dzięki wynalazkom, więc Szlachectwo i Majętność będą wskazane. Niektórzy z nich są bardzo znani nawet wśród plebsu. Każdy szanujący się naukowiec powinien mieć kontakty na KANie


Inżynierowie Parowi
Naukowcy zajmujący się badaniami nad wykorzystaniem trzech najważniejszych paliw: cieplnego, burzowego i wiatrowego. Część z nich, to wizjonerzy, część ciułacze, inni jeszcze – szukają ciekawych rozwiązań istniejących problemów. Dobry inżynier parowy pracować może wszędzie, w wielkiej fabryce, czy dla wojska, ale większość z nich pracuje na Królewskiej Akademii Nauk, kierując świat dalej w stronę postępu.
Parowcy (nie mów o nich w ten sposób w ich obecności) ubierają się zwykle tak, jak inni naukowcy – elegancko, schludnie i nie za bogato. Ale mają zwykle jakieś technologiczne dodatki. Zegarki, do których wnętrza można zobaczyć, napędzane parą robociki, gogle, śrubokręty, lub inne małe narzędzia. Większość z nich, to ludzie opętani wizją i nie chcą stracić ani jednej cennej chwili, gdyby nagle doznali olśnienia.
Aby być Inżynierem Parowym należy, przede wszystkim, wydać dwa Punkty Postaci na umiejętności Technologiczne. Prócz tego - podobnie jak większość naukowców, w cenie jest Reputacja i koniecznie wpływy w Królewskiej Akademii Naukowej


Gentlemani w Cylindrach
Czyli Okultyści, zajmujący się Praktykami, dość tajemniczy osobnicy, wśród których kobiety są rzadkością. Badają starożytne, zapomniane kulty, zależy im na zagubionej wiedzy i artefaktach, jednocześnie – próbują tworzyć coś nowego. Zwykle nie są tak opętani wizją jak Naukowcy Parowi, ani nie opowiadają tak chętnie o swoich wynalazkach. Cieszą się mniejszym poparciem wśród gminu, dlatego zwykle są to dość tajemniczy, zamknięci w sobie osobnicy, którzy wykonują swoje badania raczej w ciemnych piwnicach, niż w wielkich laboratoriach.
Okultyści zwykle mają więcej pieniędzy, niż inni naukowcy (co jest źródłem przedziwnych plotek wśród pracowników KANu), więc zwykle też lepiej się ubierają. Czasem, jako dodatki stosują magiczne symbole, lub paciorki, które w razie czego posłużyć mogą do prowadzenia rytuału.
Podobnie jak w przypadku Inżynierów Parowych, by grać Gentlemanem należy wydać punkty na wykupienie Okultyzmu. Większość Gentlemanów jest szlachetnie urodzona i znacznie bogatsza od innych pracowników KANu


Dziennikarze
Pracownicy Steam London Herald, lub Timesa, czy Guardiana, trzech najpoczytniejszych gazet Londynu. Lubią węszyć, szukać sensacji, lub ciekawych tematów. Niektórzy zagadują wszystkich, inni tylko się przysłuchują, ale ogólnie rzecz biorąc – pismaki chcą wiedzieć jak najwięcej i chcą tę wiedzę sprzedać czytelnikom.
Dziennikarze często ubierają się odpowiednio do środowiska, w którym przychodzi im pracować, nie mogą przecież odstawać za bardzo. Zawsze mają przy sobie notes i ołówek, nigdy nie wiadmo, kiedy natrafi się na ciekawy temat!
Dla dziennikarzy najważniejsze są kontakty. Część z nich zna się na podstawach kryminalistyki, ale to od ludzi zyskuje się większość informacji. Część dziennikarzy zna ludzi na stanowiskach w Izbie Lordów, albo w Scotland Yardzie, niektórzy bywają często w Ołowianym Zeppelinie. Prawie żadne dziennikarz nie jest szlachetnie urodzony, ani nie zarabia przesadnie dobrze.


Scotland Yard
Ogólnie rzecz ujmując – policja, detektywi i inni przedstawiciele prawa. Pilnują porządku, dochodzą prawdy, węszą i chcą wiedzieć wszystko, czasem mają po temu jakiś powód, czasem po prostu są ciekawscy. Są wśród nich cwani, wygadani śledczy, jak i uzbrojeni po zęby egzekutorzy prawa.
Niektórzy wtapiają się w tłum, inni wręcz przeciwnie – starają się już samym ubiorem pokazać autorytet władzy. Część nosi przy sobie gwizdki, niektórzy pałki, lub rewolwery, lecz prawie wszyscy mają przy sobie te rzeczy: szkło powiększające, notes z ołówkiem i co najmniej jednego pączka.
Detektywi Scotland Yardu są źle opłacani i często wywodzą się z gminu, więc Szlachectwo i Majętność nie jest wśród nich często spotykana. Wielu z nich woli pracować w skrytości, więc Reputacja też nie jest popularna. Wielu jednak umie nieźle strzelać i - podobnie jak wśród dziennikarzy - najważniejsze dla nich są kontakty


Przedsiębiorcy
Bogacze, dzięki którym rodziny naukowców i łowców burz nie jedzą na obiad gotowanych butów. To oni inwestują ogromne pieniądze w przemysł, czy nowe technologie. To oni są gotowi płacić złotem za rewolucyjne wynalazki, czy kładzenie kolej transsyberyjskiej. Właściciele fabryk i kopalń, często szukający nowych sposobów na powiększenie swojego majątku.
Większość przedsiębiorców lubi pokazywać ubiorem, że mają dużo pieniędzy, drogie, parowe zegarki, czy podgrzewane meloniki, lub inne akuratnie modne gadżety warto mieć przy sobie. Eleganckie, drogie ubranie i książeczka czekowa, to coś, bez czego przedsiębiorca z domu nie wychodzi
Przedsiębiorcy mają przede wszystkim wysoką majętność, często również istotne są dla nich kontakty z Izbą Lordów, czy wpływy w gazecie, oraz dobre kontakty z KANem. Wielu bogatych przedsiębiorców ludzi w wolnych chwilach polować, więc popularna jest wśród nich umiejętność strzelania z karabinów.


Dworzanie i Szlachta
Arystokratyczne rodziny wywodzące swoją historię od wczesnego średniowiecza nadal stanowią licząca się siłę w Imperium Brytyjskim. Mogą cieszyć się przywilejami, o których mieszczanie, czy chłopi mogliby tylko pomarzyć. Nadal nie przystoi im zajmowanie się handlem, lecz co z tego, skoro ich rodzinne majątki często przekraczają te posiadane przez przedsiębiorców.
Arystokracja nie musi pokazywać bogactwa ubiorem, ale lubi. Drogie, złote zegarki, fantastyczna biżuteria, czy drogie, modne tkaniny, to dopiero początek. Czasem jakiś wyjątkowo ładnie zdobiony egzemplarz broni, drogi dodatek, lub fragment artefaktu ze środkowej ameryki wprawiony w broszę.
Oczywiście - szlachectwo, im wyższe, tym lepsze. Reputacja, czy majętność grają już mniejszą rolę, choć oczywiście, są przydatne. Popularną wśród szlachty rozrywką są pojedynki na broń białą, a wielu szlachetnie urodzonych synów dobry rodzin ma za sobą krótką służbę w marynarce, lub lotnictwie. Kontakty i wpływy wśród innych grup, niż szlachta i izba lordów nie są zwykle mile widziane.


To oczywiście nie wszystko!
Po pierwsze – zdarzają się przecież znudzeni arystokraci, którzy chcą wyruszyć w ekscytujacą podróż – tak powstają awanturnicy – szlachcice. Są też przecież naukowcy, którzy pisują do naukowych dodatków poczytnych gazet – inżynierowie-dziennikarze. Połączeń może być bez liku, a to, co tutaj opisaliśmy, to tylko najczęściej spotykane archetypy, oznacza to, że masz absolutną dowolność w wymyślaniu swojego Bohatera, nie każde indywiduum można przecież opisać w kilku krótkich słowach. Pamiętaj, by twój Bohater był ciekawy, oryginalny i miał własny styl. Pamiętaj również, że nie jesteś na dramie sam, nie twórz Bohatera, który uprzykrzy innym rozrywkę, jesteśmy tu po to, by się wszyscy dobrze bawili.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez David Frost dnia Pon 14:54, 12 Paź 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.steamlondon.fora.pl Strona Główna -> Na początek! Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin